Lite om Igår

Så... Jag skulle ha skrivit igår, men det blev liksom inte av...

Vi åt kvällsmat utomhus igår, i trädgården, för första gången i år. Det var jätteskönt. Vi satt i solen, så både jag och Manda kunde sitta i bara shorts och T-shirt.

Jag fick oväntat ta hästen också. Manda och jag har egentligen gjort en deal som säger att hon ska ta hästen Måndagar och Onsdagar. Snowy går nu rent igen (Manda och hennes kompis Vickan upptäckte att hon inte gick rent när de skulle rida henne), men hon behöver skaffa lite mer muskler på höger bog (hon behöver alstså jobba höger fram bättre). Det ger ju mig och Manda något att göra...

Angående skolan så var det väl bara två märkvärda saker. Det ena var att jag inte hitta några gympakläder, och följdaktligen inte kunde delta på idrotten. Jag kom på sen att jag kunde använda tiden til att skissa kroppar i rörelse, så det blev ju inte helt bortkastad tid. Men endå... Det såg kul ut, hade velat vara med.

Det andra var att vi gick ut och grävde gropar på naturkunskapen. Knut släpare med oss ut i skogen för att kolla på olika jordtyper. Sen snackade han lite om inlandsisen och hur man kunde se från vilket håll den kom ifrån om man såg på ett berg. Det var en ganska bra lektion, och jag var inte ens i närheten av att somna på den! Jag har ju på nått sätt lyckats bli ruggit trött på varenda naturkunskapslektion tidigare i terminen (eller i alla fall de alra flesta). Inte för att jag fattar varför, jag har absolut inget emot naturkunskap...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0