Ny blogg, händelserik dag.

Visst är det konstigt att man aldrig vet vad man ska skriva när det väl kommer till kritan? I alla fall så fick jag tipset av min lillasyster att man kunde använda sig av en blogg för att bara få "skriva av sig" och jag tänkte att man kan ju i alla fall testa, se om det går bättre än vad det gjorde med mina försök att skriva dagbok. Jag kan kmma att skriva vissa inlägg på engelska, men det blir ju som det blir.


Jag antar att idag var en ganska bra dag att börja skriva eftersom det hände lite ovanliga saker idag. Det var "Björkö-dagen" idag. Det innebar att lektionerna på eftermiddagen var inställda och att vi istället fick lyssna till före detta elever som pratade om vad de hade gjort efter gynasiet. Det var faktiskt ganska intressant. Ett par tjejer hade varit utomlands. En av dem i ett utbytesprogram som innebar att hon var tre månader i Indien, och levde som man gör där, efter de sociala regler som gäller, och sen kom en tjej från Indien (samma tjej som skulle ta hand om henne när hon var där) till Sverje och testade hur det var attt leva här. En annan hade jobbat med teater, men inte som skådespelerska, hon hade testat en del av jobben runt omkring, men visste fortfarande inte exakt vad hon ville göra med livet. Den ende killen som var med och pratade hade startat eget företag, han reparerar tydligen gitarrer.

Efter presentationerna i Aulan så fick vi frukt och något att dricka (man fick välja mellan saft, kaffe och te, jag tog saft men jag borde nog ha tagit te) och sen fick vi gå ut på innergården och lyssna på den sista tjejen, som var där med sitt band Sunday Morning och spelade. Jag gillade verkligen deras musik, så jag frågade om det fanns skivor att köpa. Det finns det inte än, men de släpper singel snart. jag ska avkräva rektorn på adressen till sajten där man kan beställa den när den väl släpps, för jag tänker definitivt köpa.

Juat det, jag var till en... naprapat, tror jag att det heter, på förmiddagen. Han har ordinerat att jag inte ska sitta mer än 45 minuter framför datorn i sträck. Mamma tog ju naturligtvis det som att jag inte ska sitta mer än 45 minuter framför datorn alls, vilket inte alls är vad han sa. I alla fall så tror han att mina spänningar i vänteraxeln beror på att jag sitter för mycket framför datorn. Personligen tvivlar jag lite på det, för jag har alltid mera ont när jag har ridigt. Det enda jag får ont i när jag sitter vid datorn är ryggen, men det är för att jag antingen måste luta mig för mycket framåt eller ligga på mage (jag har en gammal bärbar dator) och altså förböjer ryggen åt ena eller andra hållet. Hur jag kan förböja ryggen när jag ligger på mage fattar jag inte, men ont får jag. Och jag menar inte att det är så oj-jag-böjde mig-lite-långt förböjt heller, jag menar att det bara är lite, så jag kan ligga så en stund, sen börjar det göra ont. Kanske är min lår lite för feta för att ligga så, så att jag får upp rumpan för högt i förhållande till resten av kroppen, kombinerat med att jag, som alla tjejer i min ålder, har bröst, vilket böjer upp ryggen framtill.

Jaja, enogh said for today, I think. Får se om det händer något intressant imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0