En bra dag...

Idag fastställde jag att det är en dålig idé att först göra matteläxan (som var snudd på sen), sen vara uppe till tolv och sen försöka leva igenom en mattelektion dagen efter. Jag var precis död på historian, min hjärna orkade inte ta in mer information eftersom den var så trött. Som tur var så körde vi något flummigt spel, så jag behövde inte ha igång hjärnan.

Det var ridlektion idag med. Det gick bra. Min hjärna vaknade igen lagom för att fokusera, men jag märkte att det var lite jobbigare än vanligt, psykiskt altså. Jag började frustrationsgråta två gånger, men det gick bra på det stora hela. Jag var nöjd när jag åkte hem.

Då ska jag bara hoppa tillbaka lite i tiden och säga att jag läste ut boken som jag hade i engelskan idag. Uppgiften var att vi skulle läsa en bok och skriva en resension på den, och nu har jag altså gjort klart läsdelen. Jag läste "City of Thieves" av David Benioff. Det var en riktigt bra bok. Jag vill inte säga för mycket, eftersom det, mot alla odds, faktiskt skulle kunna vara någon som orkar läsa. Den slutade bra, men inte helt som jag skulle ha velat. Det gör naturligtvis inget, för det var ett jättebra slut i alla fall.

Ursprungligen hade jag planerat att läsa den över tre veckor, men den var för bra. Det är verkligen en bok som jag skulle rekomendera. ...nu ska jag bara skriva den där resensionen också. Men det kan vänta tills imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0