Och så har vi feredag...

Hur onödigt känns det inte att behöva åka in till skolan bara för att skriva matte-prov? En tjej i NS1 som jag satt med vi lunchen igår sa att hon aldrig skulle göra det, men jag kan inte skolka, särskilt inte från ett prov. Alla som brukar vara i skolan kom i alla fall, eller kanske inte alla, men helt klart de flesta som brukar vara där. Sen har vi ju några som bara kommer lite då och då och de var ju naturligtvis inte där.

Efter matteprovet mötte jag mamma och mormor på stan. Vi gick ock kollade på en samling stånd som i huvudsak sköttes av folk som inte kunde svenska, men det gjorde i och för sig inget, för de kunde ju engelska i alla fall. Jag köpte mig en halduk/scarf och godig för nästa 300 kr. Sen köpte mamma vitlök, någon mysko ört, någon frukt, en halsduk/scarf åt sig, en tekanna, nån mer grej av liknande natur.. lite sånnt.

När vi var klara åkte vi runt till lite olika affärer, ja efter att vi hade ätit altså, och jag var tvungen att följa med in i två stycken. Annars föredrar jag att sitta kvar i bilen (ja, jag är jättelat) och rita eller skriva eller nåt. En var för att vi inte gick tillbaka till bilen mellan att vi åt och vi gick in i affären. Den andra var för att mamma och mormor behövde hjälp med att avgöra hur stora lådor som vi behövde till mina mjukisdjur (de har fått för sig att jag måste packa ner dem), men jag tror att de största är lite stora för de lådorna vi hittade. Jaja, det löser sig nog.

Nu ska jag försöka skriva lite på det som jag har på datorn... och kanske läsa lite...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0