Måndag... igen...

Till följd av att jag satt framför datorn i princip hela dagen i Lördags så hade jag datorförbud igår. Tanken var att jag skulle städa mitt rum. Det gick lite si och så, men jag kom så långt att jag åtlydde mammas och mormors order att packa ner mina mjukisdjur (snyft) och en hel del av mina prydnadssaker. Jag gjorde ett avbrott i min städning för att titta p en film som gick på TV, till mammas stora förtret...

Idag var den dag när jag skulle gör min intervju. Det var hemskt, innan jag kom dit. Jag bröt ihop lite och grät en massa. Martin, min mentor (eller han är mentor i min klass), pratade med mig lite. Sen fick våran snälla, snälla rektor för sig att hon skulle förlja med mig dit. Hon var väldigt bara på att distrahera mig med snack. Jättetrevlig kvinna. Precis som kvinnan jag skulle intervjua. Hon var jättesnäll och pratglad och ingav en känsla av trygghet. Sen prackade hon på mig en del saker. Tre olika fikabröd och ett bröd som jag ska ha till frukost imorgon.

Vi har fått bestämda platser som vi ska ha i två veckor. Jag sitter längst fram i klassrummet, brevid Helena (som alltid säger att jag är bra på engelska) som sitter brevid Joel (en jätteintressant kille) och sen sitter det en tjej eller kille (minns inte vem) brevid Joel och det är alla vid vårat bord. Våra bord står i lite kul formationer, så då blir det lite så. Vi har fem olika bord i klassrummet, fyra med fyra personer vid varje, och ett med sex personer vid.

Ridningen idag var en ganska intressant upplevelse. Jag hade inte ork nog att bråka med hästen så efter ett tag så bytte jag och Manda häst med varandra. Så idag har jag ridit lite på Jilka också. Det var kul att testa. Visst, jag har ridit Jilka förut, men inte i paddocken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0