Fotografering ...och en surkärring...

Idag orkade inte jag ligga kvar i sängen efter att jag vaknat. Dock var det ingen annan som var vaken. Så, jag smög ner i vardagsrummet och satte mig framför datorn där jag läste typ tio kapittel på en fanfic innan och till frukost.

Efter frukost så fick jag stänga av datorn, för vi skulle ut och fota mig och Manda på hästarna i våra medeltidsklännignar. Det var riktigt kul. Jag visste inte att det skulle kännas så bra att sitta på hästen i klänningen.

Efter vi hade fotats åt vi och jag satt mer framför datorn. Jag läte klart min fanfic, och sen gick vi ut igen. Den här gången för att rida på riktigt. Jag valde att rida ut. Jag tänkte att jag skulle ta skogsstigarna, men precis när jag har svängt in på den andra stigen dyker det upp en kärring och säger att man inte får rida i någon av skogarna. Jag blev jätteförvånad. Jag har ridigt där många gånger och mött folk på båda stigarna, och ingen har nämnt att man inte skulle få rida där. I alla fall så bestämde jag mig för att rida någon annan stanns, just då i alla fall. Jag gillar inte att göra fel och jag vill int gärna gräla med folk. Altså tog jag en annan väg.

Jag pratade med Manda om det och hon tror att det bara var en surkärring. Mamma fick också hära och sa att hon hade hört något liknande, men att hon inte tror att man kan sätta upp sånna förbud, att det strider mot allemansrätten. Manda ska i alla fall kolla med Julia, hon borde veta, och om inte hon vet så gör hennes mamma det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0