Kalas, kalas, kalas.... och så ridning på morgonen...

Idag skulle det ha varit ridlektion. Enda problemet var att när jag red fram hästen så upptäckte vi att hon varr lite halt. Det är troligtvis inget allvarligt, men ridläraren ordinerade ett par dagars vila. Sen får vi se hur det står till med henne.

Johan och Anna har varit här sen igår. Johan har hjälpt till i stallet. Det var faktiskt väldigt bra. På två dagar har han gjort flera gånger så mycket som vi har gjort på flera veckor. Han har gjort klar allt bilningsarbete. Nu ska det bara fixas lite mer med golvet, och sen ska de npg göra något med taket. Sen är det bara att sätta upp boxarna och sen är det klart. Det ska bli skönt att kunna ta in hästarna.

Släkten, eller i alla fall en del av den, var här idag för att gratta Manda. Det var väl helt okay, men jag blir helt utmattad av sånna tillställningar. Har ingen aning om varför, för jag gör ju inte direkt så mycket. Man bara sitter där och försöker hänga med i samtalen. Det som var lite kul var ju att alla tre kusinbarnen var här. Johan och Anna hade ju mde sig Vincent med sig sen igår, det är ju självklart. Ann-Sofie och Nicke skulle ju inte läma Haley ensam hemme heller, och Alicia ska sova här. Alicas föräldrar dök inte upp för att gratta däremot. Maria kom förbi på dagen för att lämna Alicia, men sen åkte hon igen. Inte för att mamma och Manda bryr sig, de slåss ju nästan om ungarna. Amanda verkar vinna större delen av tiden.

Jag tror att Haley har ettårskalas imorron, och jag är rätt säker på att vi ska gå på det. När jag tänkte på det så kom jag på att vi kommer ju gå på tre ettårskalas på mindre än 12 månader. Förutsatt att föräldrarna vill ha oss där förståss. Jag tror och hoppas ju att de vill det. Vi umgås ju relativt mycket med dem, så det blir nog så.

Nä, nu får det räcka för idag. Ska gå och göra något stillsamt. Läsa eller se på film eller nåt... Så får vi se hur länge jag orkar vara vaken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0