Missad hållplats...

När jag tog bussen hem så missade jag min hållplats (det var för mörkt, jag såg inte när vi åker förbi hållplatsen innan) och fick gå tillbaka från hållplatsen efter. Om jag hade vetat vart den vägen som vi brukar åka ut på stora vägen från när vi åker till ridningen ligger så hade jag ju kunnat gå den vägen, men jag var inte så jättesugen på att leta efter den i mörkret. Enda alternativet var ju då att gå tillbaka längs med stpra vägen. Att sånna här jävla saker bara måste hända när man inte har mobilen med sig.

I alla fall, att gå längs med stora vägen, klädd i svart, när det är mörkt uta är inget jag skulle rekomendera. Det är en 90-väg, men det är väl inte alla som håller hastighetsbegränsningen. Jag vill verkligen inte göra om det. På ett ställe är det sånnt där räcke, och på andra sidan det går inte att gå... Det var skitläskigt. Och ont i fötterna fick jag, för, som den "intellegenta" människa man är, så hade jag ju klackskor på mig. Och mina klackskor har en sånn där skitkass sula. Den är för tpck för att det ska känas som at man går barfota (och lite för stel), men så pass tunn att man känner varenda jävla sten. Och grusväg känns ändå skönt att gå på jämfört med astfalt, i alla fall efter en lång skoldag. Ush, när jag tänker på det, så behöver jag nya klackskor. Jag vill inte! Det är bara jobbigt att gå och köpa skor.

Annars så fins det inte så mycket att säga om idag. Jag åt lunch tillsammans med Patricia (min engelskalärarinna) och vi snackade hästar. Det var trevligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0