Kort om min Lördag...

Idag har jag varit utomhus hela dagen. Det har bara varit att jobba på. Jag gjorde lite olika saker, dels så flyttade jag sten, och så krattade jag löv (nej, jag är fortfarande inte klar med fanskapet. Det tar ju aldrig slut! Hur mycket man än krattat ihop så är det som att det är mer än hälften kvar!) och så eldade vi brädor. Det var kul, att titta på när brädorna brann. Manda och Lund var bara tvugna att ta en pinne/bit av en bräda och peta på det som brann. Mamma sa ju som man tydligen sa förr; att om de leker med elden så kommer de att kissa i sängen. Om det är sannt så är jag glad att jag sover i annan säng. Inte för att jagi nte uppskattar det, och att det är en vägg emellan, ändå, men i alla fall...

Annars finns det väl inte så mycket att säga om dagen. Men jag kom på en sak om i torsdags som jag glömde att nämna. Vi hade drama, och uppgiften för den lektionen var att, i grupper om fyra, göra en förklarande scen till "Om Flickor Kunde Döda" som vi var och såg för ett tag sen. Det slutade med att jag fick spela psyko-mamma som dödade sin egen unge. Hannes spelade ungen, coh Joel och Nils spelade röster i mitt huvud. Det var skitkul.

Ja, det var nog allt för idag. Nu ska jag vänta på att det blir kvällsmat. Mums, mums...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0