Torsdag och Fredag...

Jag borde och skulle ha skrivit igår, eftersom vi var tillbaka hos instruktören för att hon skulle kolla om hästen var bättre, men jag var trött, så jag hamnade framför ett par filmer i staället.

Snowdrop är fortfarande halt, nästan mer så än förut. Ridläraren föreslog att his skulle se till att spärra av en plan del av den ena hagen åt henne att gå på, men en person (som jag antar var hästkunnig, även om det inte är någon som jag känner personligen) som mamma frågade idag sa att det inte gjorde något om hon gick kvar i den hagen hon går i nu...

Filmerna som jag såg igår då... Det var "Bron till Terabitia" och "Caspian - Prins av Narnia". Båda var bra filmer, men jag gillade "Bron till Terabitia" bäst. Helt underbar film. Den var söt, och fantasifull, och sorglig, och... Ja, den var riktigt, riktigt bra helt enkelt. Jag började nästan gråta i en del av filmen, vilket visserligen verkar hända oftare nu än förr, men ändå...

Så, om dagen idag. Jag somnade om efter att veckarklockan ringt och vaknade tio minuter innan vi var tvugna att åka om vi skulle bli skjutsade ner till busshållplatsen. Det var altså bara att kasta på sig första bästa tröja och par byxor och sen snabbt göra i ordning frukost som kan ätas på bussen. Det är ju ganska lätt för mig som inte har smör på mackorna.

Skoldagen var det inga större fel på, förutom att vi hade matte förståss. Matte är dötrist! Vi har föresten prov nästa fredag... Ahja, den dagen den sorgen. Jag kan erkänna att jag inte arbetade särskilt seriöst på lektionen, utan jag satt och förde ett sms-samtal med Marica också. Jag vet, jag borde inte ha gjort så, men vårat samtal var mycket intressantare än matten.

Men dat var på eftermiddagen. Jag inledde dagen med att sitta på biblioteket och läsa tillsammans med resten av min grupp i Tema Civilisationens Vagga. Idag var sista dagen vi egentligen kunde använda till att söka information. På måndag ska vi börja diskutera, och kanske komma igång med, det praktiska arbetet. Det ska bli riktigt kul.

Efter det så hade vi engelska. Vi hade glosförhör, vilket jag helt hade glömt bort och följdaktligen inte pluggat till. Det gick inte jättebra men jag har ju en chans att få mer än hälften rätt.

Sen var det lunch. Jag satt med Linn, Erik och Evelina vid maten. Det blev väldigt kul. Linn är klassens självutnämda porrtant, Erik är ungefär lika pervad och Evelina är tydligen smygpyroman. Så det vart lite pervade skämt och eve eldade en tandpetare. Dessutom så fick Erik och Linn tag i Evelinas mobil, och började sms:a med el kille i typ sexan som gillar Evelina. De skrev inte altför hemska saker dock. Och det var ju tur det. Jag fick lång tid att umgås med dem också, för alla tre är i samma halvklass som jag så vi hade alla håltimma efter lunch. Så då fortsatte konversationen, fastän den flyttade sig till klassrummet. Sen kom det mer folk, och det var j ukul det med, men konversationen blev mindre pervad. Det var lite synd faktiskt. Det var väldigt kul att lyssna på.

Sen var det matten jag pratade om förut. Och sist på dagen hade vi hantverk. Jag kommer seriöst nästan ingenstans på min lampett (och inte fan vat jag hur det stavas heller). Ja håller fortfarande på med ljushållaren. jag hoppas att jag kommer vara klar med den efter öppet hus-grejen. Jag ska ju tydligen vara i hantverket då, och får jobba på min lampett. Det kan ju bli kul... Fast jag kommer nog ha minst lika on i tummen som jag har nu. Jag har suttit och tryckt på en täljkniv med den hela lektionen (80 minuter) för att jag behövde den extra kraften till vissa delar och för att det var lättare med presisionen då. Jaja, det ordnar sig hur som hellst.

Eftar skolan åkte vi på någon sån där hästgrej. Det var någon som föreläste och visade praktiskt samtidigt, typ. Hon satt till häst och demostrerade olka "hinder" i nån liten mysko hästsport och hur man utförde övningarna korrkt. Sen var det en lärare från mammas jobb som var med som nybörjare på grenen och visade hur det såg ut då. Det var kul att titta på, men det är svinkallt i ett ridhus redan så här års. Tur att vi inte var ute i alla fall, för då hade vi nte ens sett något och det hade varit ännu kallare.

Så, ja... Det var nog det "viktigaste" av igår och idag. Nu är jag tröt och ska gå och lägga mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0